mandag den 5. december 2011

Mit dejlige orangeri

Jeg ElSKER mit orangeri. Det er bygget ind i et skur som egentlig så noget så forfærdelig ud og burde ha' været jævnet med jorden. Men jeg kunne simpelhen ikke stå for den gamle kostaldsmur, som er de sørgelige rester fra en svunden tid, hvor gården var firlænget. Så løsningen blev et orangeri. Det er måske lettere overdrevet at kalde det for et orangeri, men lidt kongelig har man vel lov at være... Men uanset hvad, så lyder det mere delikat end havestue, synes jeg.
Her er lidt eyecandy...
















18 kommentarer:

  1. Hej Marlene
    Hvor ser der bare hyggeligt ud i dit orangeri.
    Du forstår rigtig at indrette det så det bliver stemningsfuldt sted at være.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Wauuuuw hvor ser det hyggeligt ud ... synes da bestemt det ligner et ægte orangeri :-)
    Nyd din uge.
    Kh Lone

    SvarSlet
  3. Det ser sku' da godt ud :) endda meget hyggeligt..
    forsat go' dag :)

    SvarSlet
  4. Forstår sørme godt du er vild med dit orangeri. Jeg ville også elske at have sådan et´.
    Hvor ser det hyggeligt ud, både med de ting du har derinde, men også dine blomster.
    Men jeg er nu også glad nok for mit drivhus på 11.5 m2
    Jeg har i hvertfald brugt det rigtig meget i år. (Første år jeg har det)
    Julehilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  5. Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
    Gode billeder. Det ser da hyggeligt ud.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  6. Lige meget hvad du kalder det, så ser også fantastsik skøn og hyggeligt ud :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det skønt, det havde da været absolut forfærdeligt, hvis I havde fjernet det skønne, dejlige sted. Men jeg kan godt se, at der jo liiiige r lagt lidt timer før det blev netop så skønt.....
    Uhm, solstråler og varme.. :)

    SvarSlet
  8. Jeg kan godt forstå at du ELSKER dit orangeri, det ville jeg også gøre :)
    Og hvor var det godt at du valgte at beholde den gamle mur, det ser såååå godt ud :)

    SvarSlet
  9. Kære Marlene,

    ja, det er et skøøøøønt orangeri, I har banket ned. En rigtig sjæleoase. Man skal tænke sig meget grundigt og længe om, før man vælter gamle mure ned og piller gamle pigstensbelægninger op, for skrot KAN virkelig forvandles til et slot.

    Tænk om der ikke havde været noget Griseslot i Haven i Hune? Forfærdelig tanke, ikke?

    Mon der også er helt hvidt på jeres endnu nordligere del af øen? Her er der virkelig julestemning udenfor, da der ligger et tykt lag hvidt hagl over det hele.

    Godnunatogsovnurigtiggodt og knus

    SvarSlet
  10. Hej Marlene.

    Dejlig blog du har fået,ham Jeppermand er vel nok dygtig.Glæder mig til at følge dine
    gøremål i din smukke have.

    KNUS tante brun

    SvarSlet
  11. hej Marlene

    du og din familie ønskes en glædelig jul og godt nytår

    SvarSlet
  12. Hej Marlene

    Du og din familie ønskes en rigtig glædelig jul og godt nytår

    SvarSlet
  13. Kære Marlene,

    Ønsker hele familien en rigtig glædelig og velsignet jul samt et lykkeligt og blomsterrigt 2012. Det var hyggeligt at vi fik dannet Nordsmors Havetosseforening i det forgangne år.

    Juleknus fra et af medlemmerne,
    TANTE GRANGRØN

    SvarSlet
  14. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  15. Jeg måtte også lige se dit orangeri.... suuuuuuk.... sir' jeg bare ;o)))))

    SvarSlet
  16. HOLD da nu lige op hvor smukt og lækkert!!
    Fedt sted - jeg er slet ikke misundelig ;-)
    Hvor ER det bare godt set, at der lå det potentiale der! Smukt, smukt og hyggeligt - indbyder jo til kolde drikke og gode bøger - og så eller bare være - og nyde

    SvarSlet
  17. Åh, jeg dør over dit orangeri! Har lige kigget i dybden på din blog og det er jo til at dåne over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih altså, tak:O) Bliver helt rød i kinderne ;P

      Slet