mandag den 21. november 2011

I loooooove Pattys Plum!

Er lige faldet over billeder af min skønne Pattys Plum. Er den ikke bare skøn??? Det er ren silkepapir og jeg går helt i selvsving hvert år den springer ud. Jeg købte den i Haven i Hune for godt og vel 6 år siden. Jeg vil forsøge at lave en masse til et blommefarvet bed, gerne en 20- 30 stykker. Geranium Phaeum og andre stauder, skal nok dække de knap så indbydende blade, der hurtigt gulner.  

Findes der mon en der er lige så skøn? Hvis I har en anden favorit vil jeg gerne høre mere..... :o)


9 kommentarer:

  1. Din have og din blog ser spændende ud, her må jeg vist hellere læse med :-)

    Hilsen Vivi

    SvarSlet
  2. Jeg faldt tilfældigvis over din blog, og har været rundt og snuse lidt... det er nogle rigtig skønne billeder du har... århhh længes efter sol og sommer :)
    Lækkert orangeri du har, håber at se mere til det... :)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  3. Hej Marlene,
    Jeg loooover også Patty's Plum. Jeg har i alt 3, hvoraf jeg har flyttet de 2 i dette efterår. Håber de kan klare det.

    SvarSlet
  4. Fantastisk farve den har. Kan da godt forstå, at du er glad for den! Det er også dejligt, når man køber/eller får frø fra et ganske særligt sted. Så popper den tur f.eks. du havde til Hune eller lign. op.

    SvarSlet
  5. Hej Marlene.
    Godt du valgte at følge min blog, så jeg kunne finde vej til dig og din fine blog :-) .... Hvor ser jeres haveplan dog spændende ud, jeg glæder mig til at se meget mere.
    Ha' en dejlig dag.
    Kh Lone.

    og nååååh ja ... smuk valmue

    SvarSlet
  6. Åh jeg ÆÆÆlsker også bare Pattys plum, eller det har jeg gjort... Nu har jeg i 4 år forsøgt, at så den i min have, Ikke en eneste er der kommet frem!!! Har købt for en formue frø. Hmm, ved godt at men skal glædes over det der lykkes og sige pyt til det der ikke lykkes. Men altså 4 år...
    Tillykke med dit smukke eksemplar og held og lykke med at frembringe 20-30 styks, håber at du har mere held end mig!!!
    ;0) Kristine

    SvarSlet
  7. Den er altså også helt fantastisk :0). Jeg købte et eksemplar og delte rødderne i flere. De er jo med pælerod, som mælkebøtter, og man kan klippe stykkerne i 3-4 cm og vende den rigtige ende opad i en potte med muld,toppen skal ligge i jordoverfladen og der kommes 2 cm sand på. Så slår de rod ;0)Har aldrig prøvet Pattys plum fra frø, men har sået Coral reef med held direkte i jorden. Ved ikke hvad der er gået galt for dig, men hvis du mailer mig din adresse på familien@rohde.mail.dk, kan jeg sende en pælerod til dig :0)

    Kh Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for formeringstippet, Marlene! Jeg har tænkt mig at skrive langt mere om rodstiklinger ved lejlighed når jeg har samlet mere viden og erfaring. Må jeg bruge dit tip? Jeg skal nok fortælle at det kommer fra dig!

      Og så vil jeg jo gerne selv prøve. Fik en stump PP sidste efterår, som jeg håber har overlevet denne kolde vinter. Hvad tid på året skal jeg skære pæleroden op og plante? Forår?

      Slet
  8. Købte en Pattys Plum sidste år, da jeg også er VILD med FARVEN. Sidste år kom den dog aldrig i blomst. Jeg måtte derfor væbne mig med tålmodighed, og i år kom der endelig én knop. Vente, vente, vente i spænding på den smukke blomst...I går sprængte den en lille revne i kapslen, og hvad ser jeg? En POSTKASSERØD som mine andre valmuer :-0
    Der har vist ikke været helt styr på den planteskole...:-)

    SvarSlet