lørdag den 23. juni 2012

Nordmors Havetosseforening

Som nogle af jer måske ved, så er vi 4 havetosser på Mors der har dannet en haveforening, der lyder det mundrette navn: Nordmors Havetosseforening. Medlemmerne tæller udover mig; Margrethe fra MitTara og Tante Grøn og Syrenprinsen. 

Foreningens  formål er at dele haveinteressen, drikke kaffe, dele planter, mere kaffe, og selvfølgelig at besøge andre haver og skovle inspiration til os.

Sidst i maj måned var vi på surprisetur i anledning af Margrethes runde fødselsdag. Margrethe troede hun skulle på tur i en kolonihave i Århus, men det skulle hun bare slet ikke, hun skulle da fejres i Claus Dalbys skønne have i Risskov. Behøver jeg at nævne at hun blev meget overrasket og utrolig glad?? 

Nu følger der en lille billedserie fra en helt uforglemmelig dag i super god selskab.

Søjlepavillionen er et skønt skue mod den smukke bøgeskov. Spejlbassinet kommer virkelig til sin ret her.


Denne helt vidunderlige buket af pæoner prydede bordet i pavillionen og farven på vasen matchede selvfølgelige stolene ved spejlbassinet.


Jeg er så vild med dette farvemix af tulipaner og er helt sikkert et match jeg vil gøre kunsten efter. Er det ikke smukt?

Her kunne man da godt lige tænke sig at sidde og nyde hele haverummet med et køligt glas hvidvin. Jeg kunne i hvert fald ;O)


Duerne i haven skaber en helt særlig eventyrlig stemning.






Søjler og buer i misundelige mængder overalt i haven.



The sunken garden, hvor symmetrien virkelig er fuldført. 



 Vand i haven er et must.



At der bor et havemenneske med særdeles god smag hersker der ingen tvivl om ved havelågen.

Håber I nød turen rundt i Claus dalbys have, jeg kan i hvert fald fortælle at jeg havde en helt fantastisk inspirerende dag denne skønne majdag :o)

16 kommentarer:

  1. .....super skøn overraskelse at give.....og så på sådan en helt fantastisk smuk forårsdag. Kan så gu godt forstå hun var glad ;0)Skønne skønne stemningsfulde billeder du har taget Marlene.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  2. Dejligt for Margrethe med sådan en tur i CD´s have, jeg kan godt forstå, at hun var glad.

    SvarSlet
  3. Det var dog en skøn overraskelse Nordmors havetosseforening, havde stablet på benene. Jeg kan godt forstå at din mor blev glad, dejlige stemningsbilleder fra en skøn have ;o)

    SvarSlet
  4. Sikke en skøn overraskelse for Margrethe og en vidunderlig have i maj. Claus' have er fuldstændig uimodståelig.

    Tak for dejlige billeder.

    Ulla

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig overraskelse, jeg forstår godt at Margrethe blev glad. Og dagen I var afsted ser ud til at have været helt perfekt, med sol og skønne tulipaner.
    Det er en stor oplevelse at se Claus' have, den er uden lige og dine billeder derfra er super flotte:)

    SvarSlet
  6. Flotte billeder af Claus's have.
    Lyder til at i har haft en hyggelig tur.

    SvarSlet
  7. Det var dog en helt fantastisk overraskelse! Godt fundet på og pænt af Claus at åbne lågerne. Dine billeder giver et dejligt indtryk af havens stemning. I Jydeland ville man måske ovenikøbet sige, at det var du da sluppet meget godt fra :0)

    SvarSlet
  8. PS: Har du slet ikke taget billeder af håårnvioooler?

    SvarSlet
  9. Tak for rundturen i den smukke have.
    Ser ud til at det har været en rigtig god tur.
    Ha´ en god Sct. Hans aften.

    SvarSlet
  10. Kan man blive støttemedlem i Havetosseforeningen :)

    SvarSlet
  11. Hej alle sammen :o)
    I kan tro hun nød turen. Hun havde ikke haft en mistanke om noget som helst. Vi havde vidst det i 3 måneder :D
    God søndag til jer!

    SvarSlet
  12. Jeg takker for at du vil følge meg og min hagegalskap:) Jeg putter deg i monn bloggliste, så følger jeg lettere med:) Herlige bilder fra Claus sitt rike:) Jeg var der for to år siden, og glemmer det ikke:) SKulle mer enn gjerne vært en tur igjen:)

    SvarSlet
  13. Hihi skønt navn. Måske jeg skulle lave en også her sydpå, men tror næsten, at jeg er den eneste havetosse syd for Sjælland, det føles lidt sådan.

    Har også været så heldig og se haven. Den er så smuk. Og sikken en masse planter der er, der er masser af ideér og få. Sikke en overraskelse og få, det er da noget, man ikke sådan lige glemmer foreløbig :) Smukke billeder du har taget.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  14. Ja heldige din mor da. Ikke så dårligt at have forbindelserne i orden... :)) Var det ikke noget med hun fik en overnatning i Haven i Hune ? Eller blander jeg bloggene sammen ?? :) Skønne billeder. Var så heldig at få en indgangsbillet til hans have via Alt om Haven for en 3 - 4 år siden. En stor oplevelse !!

    SvarSlet
  15. Kære Frode,

    Ja hurra for Nordmors Havetosseforening. Det var godt vi fik den dannet, for den har allerede givet os mange rigig gode oplevelser. Hvor mærkeligt at tænke på, at vi for blot et år siden ikke kendte hinanden, selvom vi bor SÅ tæt på hinanden og faktisk har en hel del (for at sige det mildt) at snakke om:o)

    Det var så dejligt at se Margrethes store glæde, da hun fandt ud af at hun var inviteret indenfor den store sorte haveport:o) Vi havde sådan en skøn dag. Den bliver gemt i den gamle tantes hjertes erindringer:o)

    Godnatknus fra de stormomsuste bakker...........

    SvarSlet
  16. Ej altså hvor I hygger :o)
    Pragtfulde billeder. Sjovt at se du finder en anden vinkel end Claus selv gør.

    SvarSlet