fredag den 29. juni 2012

Syrenbakken del 3

"Ska a æ lige law en trap??"


Ja tak :O)

...og det gjorde han så og den er super fin og ligger lige over for trappen op til Purpurhaven, som I kan se her under.

Maj billede
Men det er ikke det eneste der er sket ved Syrenbakken. I går formiddag fik vi lagt fiberdug og stenmel på stierne.  


De nye bede ser selvfølgelig ikke ud af så meget endnu, men mon ikke jeg får købt nogle helt uundværlig stauder i løbet af sommeren? Jeg har sat (50) kæmpe verbena, gladiolus, kantbæger (som nok skal fylde rigtig godt ud i løbet af kort tid), stedmoder og nicotiana. Det hele er i blålige og lilla nuancer.
 

 Når man kommer op ad trappen fra stien langs huset, har jeg sat en smuk gammel ballonflaske som fokuspunkt. Næste år skal der bygges en præsentabel pergola, da dette er indgangen til min have.



Til slut vil jeg vise jer nogle af de skønne vækster jeg har plantet på Syrenbakken. Hjulkrone er slet ikke til at stå for...




... for slet ikke at tale om rosen 'Rhapsody in blue' som dufter helt vidunderlig.  Derudover er der et hav af Nepeta 'Six hills gigant', linaria, aconitum, Jacobsstige, salvie, sommerfuglebuske, verbena, lammeøre, violfrøstjerne og meget andet :O)


Så nu kan jeg godt sætte kryds ved Syrenbakken, på listen over årets projekter ;o)

Og så lige et smugkig fra mit lille Potagerprojekt, som jeg går og nusser lidt med...


:O) God weekend!

25 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare flot ud og sikke dog en masse i for lavet. Det bliver lige så flot som resten af haven.
    Dejlige stauder og skøn rose du har... og så en pergola til at slutte af med det er ikke så dårligt :)

    Gdo weekende og tillykke med trappen og den nye have afdeling

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annette :o)
      Ja nu begynder haven for alvor at hænge sammen, alt det jeg har haft et billede af i hovedet i MANGE år er ved at tage form :O)
      God weekend til dig også.

      Slet
  2. Det er dog en imponerende energi I lægger for dagen, og det bliver jo til ret mange projekter ;-) Sover I også ind imellem?
    Men det bliver jo super flot, også når pergolaen kommer til.

    Rhapsody in blue står også på min indkøbsliste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha ja vi sover da ind imellem :D Kan godt forstå at Rhapsody in blue står på din indkøbsliste, den er SÅ smuk!

      Slet
  3. JesuKrist, hvor findes de sådan nogle arbejdsygtige mænd...
    Suk.

    Men wow, hvor er det blevet smukt.

    Kram Fra Hende, Hvis Hele Græsplæne Er Fræset Op Og Endnu En Stor Staudebed Er i Vente.

    Men om det senere i min blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hende Hvis Hele Græsplæne Er Fræset Op Og Endnu Et Stort Staudebed Er i Vente :O
      Jeg fik ham i en meget tidlig alder, 17 år :D, så jeg har kunnet præget ham godt og grundig ;O)
      Kram fra Hende Der Nok Skal Holde Øje Med Din Blog ;O)))

      Slet
  4. Hej Malene.Det ser da bare for godt ud.Sikke et arbejde i har lagt for
    dagen.og når pergolaen kommer op bliver det superflot.
    god dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette :o)
      Vil bruge vinteren på at tegne den helt rigtige pergola, har nogle ideer så mon ikke der kommer noget ud af det? :O)
      God dag til dig også!

      Slet
  5. Ja hvad skal vi gøre uden vores hjælpsomme handymen ;o). Det er dejligt når der kan sættes flueben ved et stort projekt. Glæder mig til at følge dine nye bede, der nok hurtigt skal gro til, skønt farvevalg ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej de er HELT uundværlige ;o)
      Skal nok lægge billeder ind når det fylder lidt mere :O)

      Slet
  6. Super skøn have i har, og hvor er i flittige. Det ser dejligt ud med trapperne og muren i natursten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vivi. Min mand lavede alt det hårde arbejde, jeg nussede rundt med riven og fordelte stenmelet :D Min ryg passer jeg ekstra meget på for tiden.. vil nødig ligge brak 14 dage igen :/

      Slet
  7. ... myreflittige nordmorsboere - jeg beundrer jeres værk og sikke nogle skønne planter, ih hvor er du kreativ Marlene - det er SUPER SMUKT :)

    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Ulla:O)
      Synes også det er lidt vildt alt det der er sket i år, men hvor er det bare dejligt når alt det man har drømt om i haven går i opfyldelse :O)
      Også god weekend til jer!

      Slet
  8. Det ser s.... godt ud! Meget, meget flot trappe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina :o) Nu skal den nye trappe have lidt patina så er den lige i øjet ;o)

      Slet
  9. Flot trappe, jeg ved godt du ikke selv har lavet den, men pas nu på ryggen, det lader til du har gang i mange ting. Det ser så fint ud over det hele.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth :o)))
      Du kan tro jeg passer på min ryg. Jesper lavede det hårde arbejde og nussede bare rundt med riven og fordelte stenmelet :D Håber ikke din have er skyllet helt væk :/

      Slet
  10. Ja hvem kan ikke bruge en trappe ? Det ville jeg heller ikke sige nej tak til - nu har jeg desværre ikke så mange forskellige niveauer.
    Det ser så dejligt ud hos dig Marlene og jeg håber at Tourtøserne inklusiv vores grønne veninde kan lave en tur til din og Margrethes have - vi har jo stadig ikke set HELE Mors .

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel??! Jeg sprang også til med det samme :D Der er rigtig mange niveau forskelle i vores have. Både den ene og anden vej :/ Men det er alligevel skønt omend lidt mere "besværlig", det kan nemt komme til at tippe hele billedet.
      Vi skal nok finde ud af noget næste år ;o)))

      Slet
  11. Gode billeder.
    Hvor har i en smuk have. Trappen er rigtig fin.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god fredag aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :O)
      Ja ham manden af min er ikke helt uden evner ;o)))

      Slet
  12. Jamen hold da op hvor ser det godt ud Marlene........ville ønske at jeg havde et sted på mit frimærke der lige kaldte på sådan en smuk trappe ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe :o)))
      Du har MASSER af helt andre MEGA VILD FLOTTE andre LÆKRE ting OG sager i din smukke kreative have,(Som jeg vild gerne vil se IRL!!!) så mon ikke det går? ;O)
      Knus M

      Slet
  13. Flot ser det ud. Bare lige et spørgsmål, er trappen støbt, eller lagt i sand/stenmel? Det ser meget flot ud. God søndag til dig!

    SvarSlet